חדשות ועידכונים

רופא שיניים פיצה מטופל ב-36,000 ש"ח בשל הפליה

בתיק שבו ייצגנו את התובע, יפצה רופא שיניים את התובע ב-36,000 ש"ח בגין הפלייתו. התובע הגיע למרפאת השיניים, על מנת לעבור טיפול שיננית. צוות המרפאה הודיע לתובע כי יוכל להתקבל לטיפול רק ביום אחר, ובסוף היום. לתובע נאמר שיש לערוך תהליכי סטריליזציה מיוחדים לאחר הטיפול בו. בין השאר, טען התובע, נאמר לו כי יש לחטא אחריו את הכיסא, וכן לחטא את הכלים שישמשו לטיפול בו באקונומיקה "ובעוד כל מיני חומרים". התובע התקבל לטיפול רק לאחר כשעה וחצי של עיכוב.

במסגרת הסכם הפשרה שנחתם בין הצדדים המרפאה תפצה את התובע בסך כולל של 36,000 ש"ח. בנוסף, המרפאה התחייבה לפעול בהתאם לנוהלי בריאות השן, ונוהלי משרד הבריאות.

האיסור להפלות נשאי HIV בטיפולים רפואיים נובע ממספר מקורות, למשל:

  • חוק זכויות החולה קובע כי "מטפל או מוסד רפואי לא יפלו בין מטופל למטופל מטעמי דת, גזע, מין, לאום, ארץ מוצא, נטיה מינית, גיל או מטעם אחר כיוצא באלה".
  • חק שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות קובע כי "מי שעיסוקו במתן שירות ציבורי, בהפעלת מקום ציבורי או בהספקת מוצר, לא יפלה אדם מחמת מוגבלותו בכל אחד מאלה".
  • חוק איסור הפליה קובע: "מי שעיסוקו בהספקת מוצר או שירות ציבורי או בהפעלת מקום ציבורי, לא יפלה בהספקת המוצר או השירות הציבור".
  • נוהל בריאות השן מס' 2.6, קובע כי "אין למנוע טיפול מנשאי מחלות כגון HIV, ואין להפלותם בשום צורה שהיא".

הנה מספר דוגמאות נןספות למקרים בהם ייצגנו: אישה טרנסג'נדרית נשאית HIV קיבלה פיצוי של 92,000 ש"ח בגין הפליתה כשביקשה לעבור ניתוח לשינוי מין. מטופל אחר זכה ב-45,000 ש"ח בגלל סירוב של רופא שיניים לטפל בו. מטופל נוסף קיבל פיצוי של 50,000 ש"ח בעקבות סירוב של רופא פנימאי לטפל בו.

השארת פרטים מהירה